Atatürk Ve Amerikalı Çocuğun Duygu Yüklü Mektuplaşması

Curtis Lafrance adında 10 yaşında Amerikalı bir çocuk, Cumhuriyetin ilan edildiği 1923 yılında Mustafa Kemal Atatürk'e bir mektup yazar ve sonrasında olaylar gelişir.

1923 yılının ekim ayında bir gün yaveri, elinde bir zarfla Atatürk'ün odasına girer: "paşam, bir mektubunuz var. Amerika'dan!" isme bakan Atatürk, ismi tanıyamaz. mektubun curtis lafrance isminde birinden geldiğini gören Atatürk, merakla mektubu okumaya başlar:

"sayın efendim, ben on yaşında Amerikalı bir çocuğum. Türkiye'ye ve yeni hükumetine büyük bir ilgi duyuyorum. siz ve bayan kemal hakkında bir röportaj okudum. Türkiye hakkında bir defterim var ve şimdiden siz ve bayan kemal hakkında birçok yazı ve resim topladım. lütfen Amerikalı bir çocuğa, bir küçük not ve bir imzalı fotoğrafınızı gönderin. bir gün, Türkiye'yi görebileceğimi umut ediyorum. saygılarımla, curtis lafrance."mektubu okuyan Atatürk bir hayli duygulanır ve hemen sonrasında "türkiye cumhuriyeti başkanlığı, özel" başlıklı bir kağıt alır ve başka bir cumhurbaşkanına yazarmışçasına ciddi bir üslupla amerikalı çocuğun mektubunu yanıtlar:

"bay curtis lafrance, mektubunuzu aldım. türk yurdu hakkındaki ilgi ve iyi dileklerinize teşekkür ederim. isteğiniz üzere bir fotoğrafımı gönderiyorum. Amerika'nın zeki ve çalışkan çocuklarına biricik öğüdüm; Türkler hakkında her işittiklerine gerçekmiş gibi bakmayıp, kanılarını bilimsel ve esaslı incelemelere dayandırmaya önem vermelidir. başarılar ve mutluluklar dilerim, Türkiye reisicumhuru Gazi Mustafa kemal. mektup, İngilizceye çevrilerek aslıyla curtis lafrance'a yollanır.
Kaynak
Define Forumu 

0 yorum:

Yorum Gönder