Atatürk Anlatıyor (İlk Okul Yılları)


Atatürk, çocukluk hatıralarından okula girişini anlatır. " Çocukluğuma dair ilk hatırladığım, mektebe gitmek oldu. Bunun için annem ve babam arasında büyük bir mücadele vardı. Annem ısrarla ilahilerle mektebe başlamamı istiyordu. Rüsumatta memur olan babam ise daha yeni açılan Şemsi Efendi mektebine gitmemi istiyordu. Zaman içerisinde bir karara varıldı ve ben merasimi mutade mahalle mektebine başladım. 

Çok geçmeden o hafta içerisinde mahalle mektebini bıraktım. Şemsi efendi mektebine kayıt edildim. Ki kader ki babamın ölümünden sonra annem ile dayımın yanına taşınmak zorunda kaldım. Okuldan ayrıldım ve tarla bekçiliği yapmaya başladım. Annem benim okumadigima çok içerlendigi için beni Selanik'te teyzemin yanına gönderdi. Burada mülkiye idadisine kayıt oldum. Ama burada da sorunlar peşini bırakmıyordu. 

Mektepte kaymak hafız isminde bir hoca vardı. Bir gün sınıfa ders anlatırken ben başka bir çocuk ile kavga ettim. Hoca bu durumda beni çok dövdü. Bu üzücü durum üzerine annem beni okuldan aldı. Saten o sıralar da annem Selanik'te bulunuyordu. Ben Askeri rüştiye girmek istiyordum ve bu konuda çok ısrarcı İdim. İçimde tarif edilemez askerliğe karşı bir duygu vardı. Ancak annem benim asker olmamı istemiyordu. Bende gizlice okul sınavına girdim ve kazandım. 

Askeri mektepte bütün öğretmenlerim beni çok sevmişti. En çok başarılı olduğum ders ise matematik dersiydi. Matematik hocamın ismi Mustafa idi. Bir gün bana "oğlum seninde ismin Mustafa benimde buna bir çare bulalım"dedi. Ve bana bundan sonra senin adın Mustafa Kemal dedi. Okul bittikten sonra 1985 yılında askeri idadeye kayıt oldum. Okulu iyi bir derece ile bitirdim. 1899 ise harp okuluna girdim. İşte buradan sonra gerçek askerlik hayatım başlamış oldu. 

0 yorum:

Yorum Gönder