Tarihin En Tehlikeli Diktatörü Gowon

  
 Nijerya'da iç savaşa neden olan ve bu savaşta bir milyon sivil, 100 bin askerinde hayatına mal olmuştur. 1966 yılında ülkenin denetimini eline geçirmiş Nijerya iç savaşında kuvvetlerini zafere ulaştırarak 1976 yılına kadar iktidarda kalmıştır. 
  Ülkenin kuzeyinde küçük anga kabilesinden birisiydi. (bugün her araştırmamda bir kabileye denk geliyorum. Ne tehlikelilermiş) Subay olduktan sonra Britanya'da kraliyet askeri okulunda eğitim aldı. İlk savaşını Gongo'da verdi. Savaşta gösterdiği başarı dolayısıyla 1966 yılında yarbay oldu. Daha sonra yapılan askeri darbede hayatta kalan tek subay olarak general oldu. Aynı yıl içerisinde Temmuz ayında Kuzeyli kökene sahip subayların yaptığı bir darbede yeni bir askeri yönetim başa geçti. Darbede kendini gizleyen Gowon , bu sayede taraflar arasında sağlanan uzlaşmada yeni kurulan hükümetin başkanı seçildi. 
  Gowon ilk yapacağının sivil yönetime döneceğinin sözünü verdi. Lakin uzun zaman geçmesine rağmen sözünü tutmadı. Bu hata yüzünden kuzey bölgesinde ibolara yönelik katliamlar başladı. Gowon 1967 yılında olağanüstü hal ilan ederek Nijerya'daki 4 bölgeyi 12 eyalete böldü. Böylece iboların deniz ile bağlantısını kesti. Bir hafta içerisinde de doğu bölgesi, Nijerya'dan ayrılarak Biafra Cumhuriyetini kurdu. İç savaş sırasında 3 dümen ordunun başında Gowon vardı. Ondan sonra çıkacak her sorunu çözerek ülkede kahraman olmayı başardı. Vallah kimi kaynak kahraman ,ilan etmiş kimisi suçlu bende kararsız kaldığım için ilk nakaratta gömdüm. Son nakaratta övdüm :)

0 yorum:

Yorum Gönder