Cin Mektubu

  Daha önce hiç detaylı işlenmediği kadar Cin mektubu konusunu işleyeceğiz. Cin mektubu Peygamber efendimizin, cinlerin zararlarından Müslüman alemini korumak ve onlardan uzak tutmak için Hazret-i Ali'ye yazdırdığı bir mektuptur. Üzerinde taşıyana ve evinde bulundurana o mahluklar zarar veremez. Önemli olan ise Cin mektubunu taşıdığımızda ve bulundurduğumuzda bir daha asla yanımızdan ayırmamamız gerekir. Aksi taktirde cinlerin rahatsız edişleri daha da artacaktır. Bunun sebebi ise cin mektubu cinleri yakan ve çok büyük derecede rahatsız eden dualardan olmasıdır.
   Bir Örnek vermek gerekirse; Eshab-ı kiramdan Ebu Dücane hazretleri anlatır: Yatıyordum. Değirmen sesi gibi ve ağaç yapraklarının sesi gibi, ses duydum ve şimşek gibi bir parıltı gördüm. Başımı kaldırdım. Odanın ortasında, siyah ve çok uzun boylu bir şeyin yükseldiğini gördüm. Elimle yokladım. Kirpi derisi gibi idi. Yüzüme, kıvılcım gibi şeyler atmaya başladı. Hemen Resulullaha gidip, anlattım. Buyurdu ki: (Ya Eba Dücane, Allahü teâlâ, evine hayır ve bereket versin!) Kalem ve kağıt istedi. Hazret-i Ali'ye bir mektup yazdırdı. Mektubu alıp, eve götürdüm. Başımın altına koydum ve uyudum. Feryat eden bir ses, beni uyandırdı. Diyordu ki: (Ya Eba Dücane, bu mektupla bizi yaktın. Senin sahibin, bizden elbette çok yüksektir.
  Bu mektubu bizim karşımızdan kaldırmaktan başka, bizim için kurtuluş yoktur. Sana yalvarırız ki bu mektubu kaldır. Artık, senin ve komşularının evine gelemeyeceğiz. Bu mektubun bulunduğu yerlere gelemeyiz. Diye cin bana dua etmeye başladı. Ben de ona karşılık verdim. Sahibimden izin almadıkça bu mektubu kaldırmam. Cin ağlamasından, feryadından, o gece bana çok uzun geldi ve neredeyse hiç uyuyamadım. Sabah namazını, mescitte kıldıktan sonra, cinin sözlerini anlattım. Resulullah efendimiz buyurdu ki: O mektubu kaldır. Yoksa, mektubun acısını ve ıstırabını kıyamete kadar çekerler. [Delail-ün-nübüvve, Tezkire-i Kurtubi]
Cin Mektubu بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيْم ِ هَذَا كِتاَبٌ مِنْ مُحَمَّدٍ رَسُولِ اللهِ رَبِّ العَالَمِينَ إلَى مَنْ طَرَقَ الدَّارَ مِنَ الْعُمَّارِ وَالزُّوَّارِ وَالسَّائِحِينَ إلاَّ طَارِقاً يَطْرُقُ بِخَيْرٍ ياَ اللهُ. أَمَّا بَعْدُ فَإنَّ لَناَ وَلَكُمْ فِي الْحَقِّ سِعَةً فَإنْ تَكُ عَاشِقاً مُولِعاً أوْ فَاجِراً مُقْتَحِماً أَوْ رَاعِياً مُبْطِلاً فَهَذاَ كِتاَبُ اللهِ تَعَالىَ يَنْطِقُ عَلَيْنَا وَعَلَيْكُمْ بِالْحَقِّ إنَّا كُنَّا نَسْتَنْسِخُ مَا كُنْتُمْ تَعْمَلوُنَ وَرُسُلُنَا يَكْتُبُونَ مَا تَمْكُرُونَ اُتْرُكُوا صَاحِبَ كِتَابِي هَذاَ وَانْطَلِقوُا إلىَ عَبَدَةِ اْلأصْنَامِ وَاْلأوْثاَنِ وَإلىَ مَنْ تَزْعُمُ أَنَّ مَعَ اللهِ إلَـهاً آخَرَ لاَ إلَـهَ إلاَّ هُوَ كُلُّ شَيْءٍ هَالِكٌ إلاَّ وَجْهَهُ لَهُ الْحُكْمُ وَإلَيْهِ تُرْجَعُونَ، حم لا يُنْصَرُونَ، حمعسق تُغْلَبُونَ حم وَالْكِتَابِ الْمُبِينِ تُفْرَقُ أعْدَاءُ اللهِ وَبَلَغَتْ حُجَّةُ اللهِ وَلاَ حَوْلَ وَلاَ قَوَّةَ إلاَّ بِاللهِ فَسَيَكْفِيكَهُمُ اللهُ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ

0 yorum:

Yorum Gönder