İnsan Yüzüne Aynı Doğan Oğlak


   İzmir'in Tire İlçesi'nde 5 senedir vazife meydana getiren 29 yaşındaki Uzman baytar tabip Erhan Elibol, bir çiftçinin iki hamile keçisini ameliyata alarak sezaryen ile doğurttu.    
  Doğumlardan birinde çok ender görülen 'malformasyon' (acaibat / garip oluşum bozukluğu) vakasıyla karşılaşıldı. Oğlaklardan birinin yüzünün insan simasını andırması, şaşkınlığa sebep oldu.
  Oğlakların tek tırnaklı oldukları da ifade edildi. Niçin Daha önceki doğumlarda bu vaka gibi olmasa da, birkaç oluşum bozukluğu durumu görmüş olduğunü belirten veteriner Elibol, "Daha önce rastladığım vakalarinek ve koyunlardaydı. Çift başlı buzağı, el ve ayakları oluşmamış tek gözlü buzağı, beş ayaklı buzağı gibi oluşum bozuklukları ile karşılaştım. Ama böylesini ilk kez görüyorum. Bu sananen ırkı keçilerin normal doğum süreı gelmişti, fakat hayvanlar doğum yapamadıklarından sezaryene karar verdim. Sonrasında da bu durumla karşılaştım. Kafası ve yüzü insanı çağrıştıran oğlak beni ve sahibi olan köylü vatandaşı şaşkına çevirdi.
   Nedeni Öğrendiğim kadarıyla böyle bir vaka en son Zimbabve'deki Lower Gweru kentinde yaşanmış. Vakasın nedenini araştırmış olduğumda ise sebebin, aşırı şekilde ve şuursizce kullanılan 'A' vitamini uygulamaları olduğu bilgisine ulaştım" diye konuştu. Veteriner, üreticileri bilinçsiz vitamin mevzularında uyardı.

0 yorum:

Yorum Gönder