Köye Gelen Cin

 
  Bundan seneler önce dışarı çıkmanın dahi yasak olduğu yıllarda kahvelerde gizlice toplanıp, gaz lambası altında sohbet eder konuşurduk. Aslına bakarsanız o zamanki köyümüz çok minik ve ıssız bir köydü. Nereden baksan 15-20 hane vardı. Gene kahvede oturuyoruz, yatsı namazını kıldıktan sonra, o ara kahveye biri girdi. Orta boylarda sakalları göğüs hizasında fes takan biri, selam verdi. Oturdu bizim masaya.. Kimlerdensin dedim, yeni geldim köye dedi. Para kazanmak için geldim ötesini sormayın dedi. Ama gözleri farklıydı. İyi mi anlatayım, gözleri normal bir insanoğlunun gözlerine göre değişikdi. Allah öyle yaratmış demek ki dedim içimden ve kötü düşünmedim.
  Aradan biri 3-4 hafta geçti bu fert insanların kanına girmeye başladı. Camiye gitmeyin, hoca şehirde karılarla yatıp kalkıyor gibi bir sürü yalanlar söylemeye başladı. Yan masadan duyuyorum fakat tepki vermedim. Bu insanın gerisinde namaz kılmak günahtır gitmeyin camiye dedi, bizim köyün asalak insanları buna kanmaz mı?
  Asla biri camiye gelmedi. Hocanın peşinde tek ben namaz kıldım. Namazdan sonrasında hocayı çektim köşeye, dedim hocam vaziyet vahim bu yeni gelen herkese senin hakkında kötü sözler söylüyor. Ben bu adamı neden görmedim, bizim eve getir bakam dedi bu adamı dedi. Hoca haklıydı kimse gündüzleri bu adamı görmüyordu gece kahveye gelip insanları kandırıyordu. Hocayı kahveye çağrı ettim, yatsı namazından sonrasında kahveye geçtik. O adamda oradaydı. Yine insanlara hocayı kötülüyordu ki hoca dayanamayıp araya girdi. s namusu mevzuşuluyordu. Herkes hocayı linç etmek için bir an kolluyor gibi bakıyordu.
  Hoca başladı Ayetel kürsüyü bağlarıra çağıra okumaya, o an, o adamın ses tonu değişti. Şeytanın dölleri diye bağırıyordu, sonrasında kapıdan dışarı çıktı, tüm kahve arkasından dışarı çıktık ancak o adam ortada yoktu. Herkes yine içeri girdi, hoca köylülere " bre gafil insanoğlu, siz iyi mi bu şekilde şeye kanarsınız, insan kılığına giren cin sizi nasıl kandırdı da dinden imandan koptunuz.." diye sert çıktı. Hatasını anlayan halk o günden itibaren camiye yine gelmeye başladı. O gelen cin tekrar görünmedi. Son habere göre başka bir köyde de aynı şeyi yapmış.

0 yorum:

Yorum Gönder